Professzionális esélynövelés leendő polgármestereknek! A leginkább ajánlott képzésünk>>>

Hide
Show

» Mennyi lehet a polgármesterré válás ára?

Vajon mennyibe kerülhet egy kampány a leendő polgármesternek?

Több megkeresés is érkezett hozzánk a napokban, hogy mennyi is az annyi, azaz szerintünk hozzávetőlegesen mennyibe kerül(het) egy leendő polgármester kampánya.

A kérés érthető, és kézenfekvő. A válasz már összetettebb.
Mekkora településről van szó?
A leendő jelölt jelenleg is polgármester, vagy most indul először?
Mennyire ismerik a településén?
És vajon milyen erős riválisra, vagy riválisokra kell számítani?

Ez csak négy kérdés, a legfontosabbak közül.

Ebben a bejegyzésben Igyekszünk egy olyan költségvetést bemutatni, ami egy háromezres lélekszámú településre készült.
A jelölt ebben a faluban nőtt fel, de nem helyben, hanem a közeli kisvárosban dolgozik, egy építőipari cég középvezetőjeként.
Rendezett anyagi- és családi háttérrel rendelkezik. A helyi politikában még nem vett részt, de a település közös ünnepein többnyire jelen szokott lenni. (Falunap, karácsonyi hangverseny, tavaszi önkéntes faluszépítgetés, néhány jelesebb megemlékezés.)

Elképzelt jelöltünk úgy gondolja, hogy indulási szándékát majd az országgyűlési választások után teszi nyilvánvalóvá.
Függetlenkét szeretne indulni, egy szűk közösség támogatja már most is az indulási szándékában.
A kampány hozzávetőleges költségvetése:

Az ismertség erősítése:
Adventi, karácsonyi jótékonykodás, ismertségépítés: 30.000 Ft
(Apró sütemények Adventkor, rászorulóknak készülő ajándékcsomagokhoz hozzájárulás, – karácsonykor –, az egyik keresztény közösségen keresztül.)
Felkészülés, tanfolyam: 66.000 Ft
(polgarmesterlszek.hu 2014.02.15. Esélynövelő Nap kedvezményes részvételi díja.)

Tavaszi települési nagytakarítás megszervezése, utána vacsora: 20.000 Ft
(Ilyen még nem volt a községben, hagyományteremtő céllal indítja a leendő polgármester-jelölt.)

Szórólapok a nagytakarításról: 15.000 Ft
(1.000 pld A/6-os szórólap nyomdai munkái, a postaládás terjesztést a támogató közösség tagjai vállalták.)
Kampányidőszak:

Jelöltünk három alkalommal szeretne szórólapozni. Mindhárom esetben igényes, színes megjelenéssel, minden háztartásba eljuttatva a szórólapját.
Ennek hozzávetőleges költsége: 40.000 Ft X 3 alkalom = 120.000 Ft
Plakátot is szeretne gyártatni, nem sokat, mindössze 40 darabot: 10.000 Ft

A nyár végén, kampánya részeként beszélgetős esteket tervez ( négyet) különböző generációkkal.
Bográcsos vacsorára várja az érdeklődőket.
Számításai szerint ez a négy alkalom összesen: 100.000 Forint lesz.

Jó lenne egy közvélemény-kutatást is tartatni, de ezzel kapcsolatban még nem döntött, a lehetséges összeget sem állította be a költségvetésébe.
Üzemanyagra, megnövekedett telefonszámlára: 50.000 Forintot tervez.

A fentiekben elképzelt kampány egy háromezres lélekszámú településen már némileg átlag felettinek mondható.
Nézzük mennyi, ha összeadjuk a számokat: 411.000 Forint jön ki.

Természetesen lehet ettől olcsóbb és lényegesen drágább kampányban is gondolkodni. A határ itt is a csillagos ég, illetve talán mégsem…
…van az magas költségvetésű kampány, amelyik már ellenszenves lehet a választóknak!
Tisztelt Olvasó!

Ön hogyan tervezi?
Polgármester lesz Önből?
Megvan a szilárd elhatározása?
Az anyagi lehetőségei rendben vannak?
Jó befektetésnek tart egy átgondolt kampányt?

Ha a fenti kérdésekre kivétel nélkül “igen” a válasza, akkor találkoznunk kell!
A legjobb alkalom erre a 2014.02.15.-i Esélynövelő Nap, ahol megszerezheti azt a tudást, aminek az alkalmazásával jelentősen megnőnek az esélyei a választáson!

Számolt már? Mennyit is keres egy polgármester? Ha jól csinálja hány évig van viszonylag biztos munkahelye?
Megéri – már csak ez miatt is – nyerni?

Posted on jan 5, 2014

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked by *.

Top